Ministerul Educației dorește elaborarea unei metodologii de consultare a elevilor, astfel încât, la finalul fiecărui semestru,  să se colecteze feedback despre profesori, iar acesta să fie folosit în evaluarea cadrelor didactice. În urma deciziei luate, au apărut discuții pe grupul cadrelor didactice, profesorii fiind împotriva evaluării lor de către elevi.

„Rezultatele acestor evaluări sunt cât se poate de evidente. În topul preferinţelor vor fi profesorii care pun doar note de 10, care sunt consideraţi a fi «de treabă», care sunt mai permisivi. Totul în detrimentul profesorilor exigenţi, care pun accentul pe disciplină şi care chiar sunt interesaţi de nivelul elevului la final de an”, crede un cadru didactic.

 „Evaluarea este un proces complex care presupune, în primul rând, obiectivitate şi maturitate. «Expertiza» copiilor este subiectivă, prin natura vârstei, lipsei de experienţă şi statutului. Să nu uităm că un profesor ajunge să evalueze după ce parcurge module de pedagogie şi didactica de specialitate, în cadrul unei facultăţi şi, pe parcursul zecilor de ani, odată cu experienţa, îşi perfectează aceste abilităţi, ca act responsabil! Da, un feedback e util, dar evaluarea profesorilor de către elevi e o găselniţă iresponsabila a politicienilor. Un joc riscant care va pune «pe butuci» un sistem şi aşa devenit fragil cu aventura actuală a online-ului”, afirmă alt cadrul didactic.

Dacă s-ar ajunge la a fi efectiv o evaluare, ar fi o problemă, dacă se rămâne la ideea de feedback şi se distinge între feedback-ul real şi cel dat pentru că elevii îşi doresc să nu înveţe, atunci este binevenit. Mie mi-ar plăcea să ştiu ce nevoi au elevii care îşi doresc să înveţe, cum li se pare că predau eu şi ce ar mai fi de îmbunătăţit la mine”, a declarat un alt profesor.

sursă: www.ziaruldeiasi.ro