clonarea vocală
clonarea vocală

Clonarea vocală – Pe măsură ce tehnologia avansează, sfera clonării vocale a devenit din ce în ce mai vizată atât din partea actorilor, cât și din partea infractorilor cibernetici, conform BBC news.

Domnul Heller este un artist în vârstă de 29 de ani, actor în Texas. Pasionat de portretizarea personajelor de desene animate, povestirea cărților audio, Heller susține că a apelat la clonarea vocii pentru „dovada viitoare” a carierei sale, conform BBC, pentru a-și asigura mai mult timp de lucru.

Dacă sunt rezervat pentru alte activități … îmi pot poziționa„ dubul ”[ceea ce el numește clona sa vocală] ca o opțiune care poate economisi timp clienților și poate genera venituri pasive pentru mine”, spune domnul Heller pentru BBC.

Atunci când Tim Heller și-a auzit vocea clonată a rămas surprins: „clonarea vocală este atunci când un program de computer este utilizat pentru a genera o copie sintetică și adaptabilă a vocii unei persoane”.

Deci, un astfel de software poate prelua atât accentul, cât și timbrul, tonul, fluxul nostru de vorbire. Însă, vocea clonată poate suferi și anumite modificări, din punct de vedere al emoțiilor care ar dori să fie transmise: furie, frică, bucurie, tristețe, plictiseală.

Infractorii cibernetici

Clonarea vocală este numită și „deepfake”, iar Eddy Bobritsky, expert în securitatea cibernetică, susține că există un risc major care vine odată cu vocile sintetice. Eddy l-a definit drept „risc imens de securitate”: „De exemplu, dacă un șef sună un angajat și-i cere informații sensibile, iar angajatul recunoaște vocea, răspunsul imediat este să facă ceea ce i se cere. Este o cale pentru o mulțime de infracțiuni cibernetice.”

BBC a prezentat un astfel de caz raportat de Wall Street Journal în 2019: un manager din Marea Britanie a spus că a fost păcălit să transfere 220.000 EUR (260.000 $; 190.000 GBP) către fraudatorii care au folosit o copie clonată a vocii șefului său german.

Având în vedere dorința de a face față acestei noi tehnologii și a amenințărilor pe care le aduce, cât mai multe companii încearcă monitorizarea sunetului pentru a vedea dacă este fals, pe baza zgomotului digital, repetiției, utilizării unor cuvinte sau fraze.

sursă: https://www.bbc.com/