Contestațiile de la Evaluarea Națională au scos la iveală diferențe uriașe între nota inițială și cea de după contestație. Un elev din Galați, care a primit nota 3 la matematică, a contestat nota și a primit 8,5 la recorectare. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la Digi24 că principala problemă a evaluării lucrărilor este subiectivismul: „Îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”. El a spus că se așteaptă ca și la Bacalaureat, după contestații, să fie diferențe enorme între note.

E clar că e nevoie de o evaluare obiectivă de o evaluare profesionistă. O evaluare online prin care evaluatorul 1 nu are legătură cu evaluatorul numărul 2, în care sistemul automat evaluează întrebările grilă, iar evaluatorul are obligația să evolueze acele teste care sunt altfel decât grile. Al doilea motiv este o deficiență pe care o regăsim la nivelul inspectoratului, acolo unde au fost formați evaluatori pentru aceste examene naționale și nu au fost folosiți. Deci este o problemă pe care o avem în atenție și vom lua în cel mai scurt timp și măsurile care se impun. Pe de altă parte aș vrea să vă spun că din cele peste 20.000 de contestații la evaluarea națională au rămas cu note neschimbate mai puțin de 2.000. Mai exact este vorba de circa 1.800 de contestații. Peste 12.000 au fost evaluate cu notă în plus în favoarea elevului și din păcate au fost și aproape 6.000 de note care s-au schimbat în minus.

Au fost șapte note la limba română, patru note la matematică și o notă la limba maternă unde diferențele a fost extrem de mari, de până la 3,5 puncte.

Cei care au făcut astfel de erori de trei puncte și jumătate îmi place să cred că nu vor mai corecta niciodată.

Cel mai grav este subiectivismul care se poate manifesta, acest subiectivism trebuie înlăturat, pentru asta am avansat acea idee extrem de optimistă ca încă de anul viitor la evaluările de clasele a a II-a, a IV-a și a VI-a, plus evaluarea națională de clasa a VIII-a să fie corectate integral digital.

Eroarea umană trebuie să fie cât mai mică. De preferat, atunci când ai subiecte corect concepute, atunci când ai un barem detaliat, nu ar trebui să existe în niciun caz diferențe mai mari de un punct”, a spus Sorin Cîmpeanu.