Nu ai cum să nu fi auzit de Dana Budeanu. Ea e femeia sătulă de fătălăi și, dintr-o mare plictiseală în urma colindatului după urs, capră și plugușor, s-a apucat să dea sfaturi românilor mai neajutorați decât ea.

Acum câteva zile, Diverta a lansat provocarea conform căreia persoanele care s-au vaccinat pot merge cu dovada acesteia în orice librărie Diverta din București, pentru a primi una dintre trei categorii de cărți propuse de editură.

Intervenția Budencei – clar, să fie PAAAAAAAACE

Cum speranța moare ultima, dar moare, așa și creierul meu, odinioară atât de puternic, se topește cu totul și inteligența, de asemenea, atunci când mi-e dat să citesc comentariile FATALICE ale Budencei. Cunoscută drept expertă și în zona politicii și sociologiei, n-ai avea cum să te pui cu Dana Budeanu. 

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană şi text care spune „Dana Budeanu 8h NU MAI CUMPAR IN VIATA MEA NICIO CARTE EDITATA DE CURTEA VECHE SI NIMIC DE LA DIVERTA! FATALAILOR! MARS! curtea veche diverta Mergi cu dovada vaccinării în orice Diverta din București și primești una din trei categorii de cărți: ficțiune, non-ficțiune, cărți pentru copii. OUTLLL 一”

Răspunsul dat de către edituri – O lovitură genială de PR

Dacă răspunsul Danei Budeanu a fost răsunător în comunitatea care-i așteaptă următoarele sfaturi cu sufletul la gură, uitând câteodată să mai respire, Editura Curtea Veche și Diverta au avut câteva reacții de top.

Acestea nu doar că au fost preluate pe grupurile celor pasionați de PR, Marketing și Publicitate, dar au creat un efect în lanț, obținând o mulțime de like-uri, distribuiri și comentarii de la internauți.

Această situație se încadrează la Moment Marketing, adică un răspuns potrivit la momentul potrivit. Nu știm dacă aceasta a fost neapărat intenția celor de la Curtea Veche și Diverta, însă efectul a fost unul răsunător, aducând notorietate celor 2 pagini și, evident, campaniei prin care se oferă o carte în urma dovezii vaccinării.

Ar putea fi o imagine cu text care spune „ADEVERINȚĂ DE FĂTĂLĂU NUMELE FĂTĂLĂULUI OCTAVIAN RADU SERIA NUMĂR ID: NU NE LASĂ GDPR-UL w Documentul este "aprobat" de Ministerul Fătălăilor și Amețitelor. diverta”

Despre public țintă și efecte

Evident, după ce întreaga situație a fost mediatizată, au curs comentariile. Interesant mi s-a părut faptul că cineva a scris că publicul țintă ar fi ales greșit. Adică cei care obișnuiesc să cumpere cărți, oricum s-au vaccinat.

De ce? Păi poate pentru că persoanele care își dezvoltă spiritul critic și gândirea, reușesc să discearnă printre atâtea știri false și atâția influenceri aiuriți. Iar asta te ajută să iei o decizie lucidă în ceea ce privește vaccinarea.

Ar putea fi o imagine cu text care spune „Mihai Munteanu 23h Devino #FătălăuDeCurteaVeche în pași scurți 1. Vaccinează-te! 2. Du-te la Diverta cu adeverința de vaccinare. 3. Alege-ți carte editată de Curtea Veche Publishing. (Ο primești gratis.) 4. Cumpără carte de aceeași editură. (Așa frumos) 5. Citește-le. Nu ca Dana Budeanu! Fii deștept! Vaccinează-te și citește! #FătălăuDeCurteaVeche SĂNĂTĂȚII MINISTERUL Adeverințăde vaccinare Da PANGS KARNEZIS GEBTRTNTUt MISTERUL RUNELOR c”

Ca prin urmare, o bună parte dintre oamenii care cumpără cărți, s-au vaccinat deja sau abia așteaptă să se imunizeze.

Evident, este ofertantă această latură a conspiraționismului românesc, iar Dana Budeanu, știindu-și publicul, își joacă această carte și contestă din nou medicina, în detrimentul scuzelor care îi fac pe unii dintre noi să se simtă mai bine.

Ce putem învăța din situația aceasta?

Păi putem, în primul rând, să ne alegem mai bine oamenii pe care îi urmărim. Putem înțelege că persoanele ca Dana Budeanu fie urmăresc spectacol, fie chiar cred în conspirații și atunci e periculos, pentru capacitatea noastră de a distinge informații, să o urmărim.

Apoi, putem învăța skilluri de PR și promovare. Nimic nu se compară cu un răspuns potrivit dat la momentul potrivit. Astfel, cele două pagini menționate anterior s-au bucurat de atenția internauților și tot mai multe persoane au aflat de această campanie.

Nu în ultimul rând, persoanele lucide care conștientizează efectele beneficele ale vaccinului, au fost plăcut impresionate de această campanie susținută de editura Curtea Veche și Diverta și și-au propus să cumpere mai des, adică să susțină financiar business-urile.

Concluzia?

Pandemia se va termina la un moment dat, însă este extrem de important să nu uităm cine a prelungit tensiunea, conspirațiile și cine a încercat să influențeze revenirea la normalitate prin campanii ca aceasta.